μενού

Αρχική Γνωρίστε μας Η Ψιλή κουβέντα Τέχνες

Τρίτη 1 Οκτωβρίου 2019

Συνέντευξη της Μαίρης Κατσανίδου στη Σοφία Κορωνίδου: "Η μεγαλύτερη ευλογία της ζωής μου είναι τα παιδιά μου..."


Πριν από  λίγο καιρό κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Ελκυστής το πρώτο μυθιστόρημα της Μαίρης Κατσανίδου, "Αριάδνη".  Την ιστορία μιας γυναίκας που έδωσε τα πάντα σε έναν άντρα και προδόθηκε.  Ποια είναι, όμως, η δημιουργός αυτής της ιστορίας; Ας μάθουμε λίγα πράγματα για εκείνη.


Από πού είναι η καταγωγή σας;
Επειδή η καταγωγή ακολουθεί τον πατέρα και επειδή εκείνος γεννήθηκε στη Αθήνα από εκεί είναι και η καταγωγή μου.


Τι σας θυμώνει και τι σας κάνει περήφανο στη χώρα σας;
Αυτό που με θυμώνει είναι  όταν δεν τηρούνται οι νόμοι και νοιώθω περήφανη που έχουμε αυτή  την υπέροχη γλώσσα και την ιστορία.


Ποια είναι η πιο έντονη ανάμνηση από τα παιδικά σας χρόνια;
Το παιχνίδι στην αλάνα με όλη την ξενοιασιά της  παιδικής ηλικίας . Τότε δεν υπήρχαν όλα αυτά τα παιχνίδια που σήμερα κατακλύζουν  τα καταστήματα και εκτιμούσαμε τα πολύ απλά  αντικείμενα.


Ποιο επάγγελμα πιστεύατε ότι θα ακολουθήσετε όταν ήσασταν στην εφηβεία;
Πίστευα θα γίνω διακοσμήτρια ή φιλόλογος. 


Υπήρξε κάποια έντονη στιγμή ή εμπειρία της ζωής σας που άλλαξε τον τρόπο που αντιλαμβάνεστε την πραγματικότητα; Ποια ήταν αυτή;
Ένα αυτοκινητιστικό ατύχημα είχα που καταστράφηκε ολοσχερώς το αυτοκίνητό μου και αυτός που μου το προκάλεσε χτύπησε σοβαρά, ενώ εγώ δεν είχα ούτε μια μικρή αμυχή.  Έτσι αναλογίστηκα πολύ αυτή μου την  εμπειρία σε βαθμό που θεωρήθηκε θαύμα.  Με σημάδεψε και είδα με άλλο μάτι την αξία της  ζωής.


Ποια θεωρείτε τη μεγαλύτερη ευλογία στη ζωή σας;
Τα παιδιά μου, η μεγαλύτερη ευλογία…


Αν είχατε χρονομηχανή και γυρνούσατε πίσω στα παιδικά σας χρόνια, τι θα λέγατε στον εφτάχρονο εαυτό σας;
Μάθε όσα περισσότερα πράγματα μπορείς και περισσότερο να αποκτήσεις κοινωνική μόρφωση.


Ποιοι άνθρωποι αποτέλεσαν τα πρότυπα σας καθώς μεγαλώνετε και επηρέασαν τη διαμόρφωση της προσωπικότητας σας;
Από τον πατέρα μου τους καλούς τρόπους  συμπεριφοράς , και από την μητέρα μου την δραστηριότητά της.


Ποιος στίχος τραγουδιού ή ποιήματος σας έχει «σημαδέψει»;
Θα περάσει και αυτό όπως πέρασαν τα άλλα,
 τα μικρά τα μεγάλα θα περάσει κι αυτό
Θα περάσει και αυτό  και αν λιγάκι πονάει
έ! πόνος είναι περνάει, θα περάσει κι αυτό.
 ( Πάριος )


Ποιο είναι το τελευταίο βιβλίο που σας άγγιξε;
 Έθιμα Ταφής της Χάνα Κέντ



Ποιος είναι ο μεγαλύτερος σας φόβος;
Αν κάτι πάθουν τα παιδιά μου.


Ποια συνήθεια σας μισείτε, αλλά δεν μπορείτε να απαλλαγείτε από αυτή;
Οι λίγες ώρες ύπνου. Να κοιμάμαι αργά να ξυπνώ νωρίς.


Τι ήταν αυτό που λειτούργησε ως έναυσμα ώστε να αποφασίσετε να γράψετε την πρώτη σας ιστορία;
Η  εντολή=  Μην αφήσεις το μολύβι για δέκα λεπτά που  γράφεις   στο χαρτί  = και εγώ έγραφα για μία ώρα. Έτσι από μια λέξη την αρχική έγινε η ιστορία μου.


Ποιοι συγγραφείς έχουν επηρεάσει τη γραφή σας και με ποιον τρόπο;
Αντρέα Καμιλέρι με την απλή γραφή του
Χαρούκι Μουρακάμι με συγκίνησε στο Νορβηγικό δάσος
Χάννα Κεντ με τον διπλό τρόπο γραφής  στο Έθιμα Ταφής.


Από πού αντλείτε συνήθως την έμπνευση σας;
Από την καθημερινότητα από ότι ζει και υπάρχει γύρω μας



Πόσο μετράει για σας η εμπορική επιτυχία του έργου σας και κατά πόσο τη λαμβάνετε υπόψιν κατά τη διάρκεια της δημιουργίας σας;
Αρχικά καθόλου το εμπορικό κομμάτι , μόνο η ικανοποίηση του τι μπόρεσα να εξωτερικεύσω  από μέσα μου, λέξεις και συναισθήματα  . Στην πορεία αν  αυτό το πέτυχα  θα το δείξει  η εμπορική επιτυχία.



Έχετε συγκεκριμένη «ρουτίνα» που σας βοηθάει στη συγγραφή; Π.χ.  συγκεκριμένα μουσικά κομμάτια, συγκεκριμένες ώρες της ημέρας;  Υπάρχει κάτι άλλο που σας βοηθάει στην έμπνευση σας; Π.χ. ένα ποτήρι αλκοόλ;
Χαμηλή μουσική, κάθε είδους  τις νυχτερινές ‘μικρές’ ώρες  και δίπλα μία κούπα καφέ.



Το έργο σας περιλαμβάνει ερωτικές σκηνές; Αν ναι, πόσο δύσκολο είναι να γράψετε μια ερωτική σκηνή και πόσο σας επηρεάζει η προσωπική σας γνώμη και η εμπειρία στο θέμα του έρωτα όταν γράφετε γι’ αυτόν;
Ναι, περιλαμβάνει ,αλλά δεν με δυσκολεύει η περιγραφή μιας σκηνής . Τη βρίσκω πολύ φυσιολογική , μια όμορφη  σύνδεση ενός ζευγαριού ερωτευμένου και τη δίνω με λέξεις όπως  την ζούνε  την στιγμή εκείνη.  Δεν είναι ταμπού έχω εμπειρία και είναι πολύ όμορφη αλλά η κάθε σκηνή  δεν θα επηρεαστεί από προσωπικές  στιγμές.


Με ποιον σπουδαίο συνάδελφο σας, εν ζωή ή όχι, θα θέλατε να περάσετε μια μέρα  ή να μοιραστείτε έναν καφέ;
Θα ήθελα να συναντήσω την Λένα Διβάνη και να τα πούμε πράγματι με ένα καφέ.


Σας ευχαριστούμε πολύ κυρία Κατσανίδου και σας ευχόμαστε καλή συνέχεια στο συγγραφικό σας έργο!


Συγγραφέας


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Popular Posts