μενού

Αρχική Γνωρίστε μας Η Ψιλή κουβέντα Τέχνες

Πέμπτη 20 Ιουνίου 2019

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΓΕΡΑΣΙΜΟΥ ΚΡΕΜΑΣΤΟΥΛΗ ΣΤΗ ΣΟΦΙΑ ΚΟΡΩΝΙΔΟΥ: "Ο μεγαλύτερος μου φόβος είναι μια μεγάλη και βαρετή ζωή..."


Μετά την έκδοση του πρώτου  βιβλίου του Γεράσιμου Κρεμαστούλη "Μια μέρα ακόμα" από τις εκδόσεις Ελκυστής, διαβάσαμε με ενδιαφέρον τα έργα και τις ημέρες του εγωκεντρικού και συναισθηματικά παγερού ήρωα του, Ρίτσαρντ Σαντ, και κατόπιν, αποφασίσαμε να μάθουμε κάποια πράγματα και για τον ίδιο το συγγραφέα της ιστορίας αυτής.  

Από πού είναι η καταγωγή σας;
Η καταγωγή μου είναι από την Αθήνα, αλλά οι προπάπποι μου είναι από την Κωνσταντινούπολη.

Τι σας θυμώνει και τι σας κάνει περήφανο στη χώρα σας;
Η οικονομική κατάσταση, αλλά με χαροποιεί το γεγονός ότι οι οικογένειες παραμένουν ενωμένες ειδικά στις δύσκολες στιγμές.

Ποια είναι η πιο έντονη ανάμνηση από τα παιδικά σας χρόνια;
Δεν έχω κάτι συγκεκριμένο να θυμάμαι. Οι αγαπημένες μου αναμνήσεις προέρχονται κυρίως από τα ξέγνοιαστα καλοκαίρια στο εξοχικό.
  
Ποιο επάγγελμα πιστεύατε ότι θα ακολουθήσετε όταν ήσασταν στην εφηβεία;
Ήθελα να γίνω κτηνίατρος, γιατί αγαπώ τα ζώα από τότε που ήμουν πολύ μικρός.

Υπήρξε κάποια έντονη στιγμή ή εμπειρία της ζωής σας που άλλαξε τον τρόπο που αντιλαμβάνεστε την πραγματικότητα; Ποια ήταν αυτή;
Όλα άλλαξαν όταν υιοθέτησα το σκυλί μου. Μετά από αυτό άρχισα να πιστεύω στην ύπαρξη της αγάπης κι έτσι η πραγματικότητα απέκτησε άλλο ενδιαφέρον.

Ποια θεωρείτε τη μεγαλύτερη ευλογία στη ζωή σας;
Το σκυλί μου, χωρίς πολλή σκέψη.

Αν είχατε χρονομηχανή και γυρνούσατε πίσω στα παιδικά σας χρόνια, τι θα λέγατε στον εφτάχρονο εαυτό σας;
Πάλι τα ίδια θα έκανα, μέσα από τις πράξεις μου έχω γίνει αυτός που είμαι σήμερα και δεν θα ήθελα να αλλάξει αυτό. Το μόνο που θα τον συμβούλευα θα ήταν ό,τι κάνει να το κάνει με λιγότερο άγχος.

Ποιοι άνθρωποι αποτέλεσαν τα πρότυπα σας καθώς μεγαλώνετε και επηρέασαν τη διαμόρφωση της προσωπικότητας σας;
Κυρίως άτομα από τον χώρο της μουσικής και του αθλητισμού

Ποιος στίχος τραγουδιού ή ποιήματος σας έχει «σημαδέψει»;
The world is full of kings and queens
Who blind your eyes and steal your dreams
It's heaven and hell.

Ποιο είναι το τελευταίο βιβλίο που σας άγγιξε;
Το Crooked House της Agatha Christie, το οποίο ήταν κ το αγαπημένο της

Ποιος είναι ο μεγαλύτερος σας φόβος;
Μια μεγάλη και βαρετή ζωή

Ποια συνήθεια σας μισείτε, αλλά δεν μπορείτε να απαλλαγείτε από αυτή;
Είμαι εθισμένος σε ένα συγκεκριμένο αναψυκτικό, αλλά δεν θα ήθελα να απαλλαγώ από αυτό.

Τι ήταν αυτό που λειτούργησε ως έναυσμα ώστε να αποφασίσετε να γράψετε την πρώτη σας ιστορία;
Την πρώτη μου ιστορία την έγραψα πολύ μικρός, οπότε δεν θυμάμαι. Είμαι σίγουρος πως τότε δεν είχα κάποιον σκοπό, γιατί δεν ήξερα πως λειτουργούσαν τα πράγματα. Υποθέτω πως ήταν μια επιθυμία που πήγαζε από μέσα μου.

Ποιοι συγγραφείς έχουν επηρεάσει τη γραφή σας και με ποιον τρόπο;
Από την Agatha Christie έμαθα πως με πολύ απλή γλώσσα μπορείς να βάλεις τον αναγνώστη μέσα σε μια ατμόσφαιρα που θα τον ταξιδέψει και το πόσο σημαντικό είναι να αποτυπώνεις σωστά την ψυχολογία των χαρακτήρων κι όχι όπως σε συμφέρει για να βγει το σενάριο. Από τον Stephen King έμαθα το πως να περιγράφω μεταφυσικά γεγονότα όσο το δυνατόν πιο ζωντανά.

Από πού αντλείτε συνήθως την έμπνευση σας;
Από τα όνειρα που βλέπω τη νύχτα και την μουσική που ακούω.

Ποιο κομμάτι της δουλειάς σας λατρεύετε και ποιο θα θέλατε να μην υπάρχει καθόλου;
Αυτό που μου αρέσει πιο πολύ είναι όταν η έμπνευση με επισκέπτεται τη νύχτα και πρέπει να σηκωθώ από το κρεβάτι μες στο σκοτάδι για να σημειώσω τις ιδέες μου. Πολλές φορές άμα δεν βρω χαρτί, σημειώνω πάνω στα χέρια μου με την ελπίδα να μην έχουν σβηστεί μέχρι το πρωί. Αυτό που δεν κάνω με μεγάλη ευχαρίστηση είναι να αντιγράφω τις σημειώσεις μου στον υπολογιστή, αναγκάζομαι όμως γιατί όλα γίνονται ηλεκτρονικά πλέον.

Πόσο μετράει για σας η εμπορική επιτυχία του έργου σας και κατά πόσο τη λαμβάνετε υπόψιν κατά τη διάρκεια της δημιουργίας σας;
Σίγουρα η εμπορική επιτυχία είναι μια καταξίωση, είναι δύσκολο να μην την λάβεις υπόψιν, αλλά δεν την σκέφτομαι όταν δημιουργώ.   

Έχετε συγκεκριμένη «ρουτίνα» που σας βοηθάει στη συγγραφή; Π.χ.  συγκεκριμένα μουσικά κομμάτια, συγκεκριμένες ώρες της ημέρας;  Υπάρχει κάτι άλλο που σας βοηθάει στην έμπνευση σας; Π.χ. ένα ποτήρι αλκοόλ;
Δεν έχω κάποια συγκεκριμένη ρουτίνα, αλλά αυτό που κάνω συνήθως είναι να βγαίνω τις νύχτες και να παρατηρώ και να συνομιλώ με αγνώστους. Να μαθαίνω τις ιστορίες τους χωρίς να εξετάζω αν είναι αληθινές ή όχι. Αν και πολλές φορές είναι πιο εύκολο να εμπιστευτείς την αλήθεια σε έναν άγνωστο.

Το έργο σας περιλαμβάνει ερωτικές σκηνές; Αν ναι, πόσο δύσκολο είναι να γράψετε μια ερωτική σκηνή και πόσο σας επηρεάζει η προσωπική σας γνώμη και η εμπειρία στο θέμα του έρωτα όταν γράφετε γι’ αυτόν;
Όχι, δεν γράφω καθόλου τέτοιες σκηνές.

Με ποιον σπουδαίο συνάδελφο σας, εν ζωή ή όχι, θα θέλατε να περάσετε μια μέρα  ή να μοιραστείτε έναν καφέ;
Από τις προηγούμενες απαντήσεις μου είναι προφανές ότι θα διάλεγα την Agatha Christie.


Σας ευχαριστούμε πολύ κύριε Κρεμαστούλη και σας ευχόμαστε καλή συνέχεια στο συγγραφικό σας έργο!



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ


Ο Γεράσιμος Κρεμαστούλης γεννήθηκε το 1993 στην Αθήνα. Σπούδασε στο εκεί Γεωπονικό Πανεπιστήμιο. Τις περισσότερες ώρες της ημέρας είναι αφηρημένος, καθώς πλάθει με το μυαλό του ιστορίες. Κύρια πηγή έμπνευσής του αποτελούν τα νυχτερινά του όνειρα. Τις εμπειρίες και τα συναισθήματά του προτιμά να τα γράφει στο χαρτί και μ’ αυτόν τον τρόπο να τα μοιράζεται με τους άλλους.

Περίληψη


Ο Ρίτσαρντ Σαντ συνηθίζει να αντιμετωπίζει τη ζωή του ως έναν ατελείωτο κύκλο μονότονων και ανιαρών ημερών, που τις "διανθίζουν " μόνο οι κακές συνήθειες, ο εγωκεντρισμός και η συναισθηματική αδιαφορία του απέναντι σε πρόσωπα και καταστάσεις του οικογενειακού και εργασιακού του περιβάλλοντος. Κάθε καινούργια μέρα έρχεται για να τον βυθίσει περισσότερο στο τέλμα της αχαριστίας και της αγνωμοσύνης απέναντι σε όσα καλά τού έχει επιφυλάξει η ζωή. Θα φτάσει όμως αναπότρεπτα και η ώρα που θα συνειδητοποιήσει με τον πιο σκληρό τρόπο πως το ζητούμενο είναι να εκτιμήσεις κάτι πριν το χάσεις, πριν γίνεις ανήμπορος θεατής της ίδιας σου της ζωής. Και τότε θα κληθεί να πληρώσει το μεγαλύτερο τίμημα...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Popular Posts